Vandring i Risvedens räddade skogar med lyxig utelunch. 3 april

Risvedengruppen består av naturskyddsföreningsmedlemmar från Lerum, Alingsås och Ale. I Risveden har de räddat flera områden undan avverkning med olika metoder. Nu ska de få visa några av sina skogar och berätta hur de lyckades rädda dem.

Samling kl 10 vid Stora Ljusevattnet, vägen mellan Skepplanda och Antens Järnvägsstation. Koordinater SWEREF 99 N 6429702 E 343268 Satellitkarta över 44694 Skepplanda – hitta.se

De som åkt långt tar gärna en kopp medhavt fika innan vi går.
Promenad i Risveden med visning av skyddade skogsområden.
Guider är Ingvar Andersson och Mats Andersson.

Kl 12 -13 Utelunch vid en eld på en vacker plats. Vildmarkskocken Elle Boman bjuder på en god vegetarisk måltid med efterrätt och kaffe.
Kl13-14 Fortsatt guidning av skogspärlor i området.

Ta med egen tallrik, bestick och mugg. Sittunderlag och bra skor. Ev eget fika att inta innan start.
Max 40 deltagare inklusive guider.
Anmäl till Barbara Sandell 0703 490093 med SMS senast 28 mars.
Ingen deltagaravgift.
Välkomna hälsar Risvedengruppen och Naturskyddsföreningen Norra Älvsborg (länsförbund)